عیب یابی مودم و مشکلات اینترنت
1
شاید برای شما پیش آمده باشد اینترنت پرسرعت دارید و یکدفعه قطع می شود

به دنبال تماس با isp خود هستید اما آنها نیز نمی توانند جواب مناسبی به شما بدهند

حال قصد دارم راهکار هایی به شما بگویم تا شما بتوانید مشکل قطعی اینترنت را پیدا کنید

ابتدا مهم ترین فاکتور برای اتصال ثابت ماندن چراغ adsl می باشد اگر ثابت نبود دو حالت وجود

دارد یا چشمک زن بصورت تند می باشد و یا در بعضی مودم ها چشمک زن آرام می باشد

وضعیت های چراغ adsl

چشمک زن تند : چشمک زن تند نشانه این است که خط رانژه می باشد به علت چند دلیل می تواند

به این شکل شده باشد اول دوشاخه ضد برق دوم اسپلیتر خراب یا جابجا زدن ورودی های اسپلیتر سوم سیم ها
چهارم سیم تلفن پنجم مشکل از پریز تلفن ششم جعبه تقسیم ورودی -

چشمک زن آرام و یا خاموش : اتصال از پریز تا مودم برقرار نباشد دوم خط مشترک لینک ندارد و از سوی isp رانژه نشده است
و یا مشکلی از پورت مشترم در مرکز مخابراتی وجود دارد . سوم اشتباه وصل کردن ورودی های اسپلیتر


حال اگر چراغ adsl ثابت بود و چراغ اینترنت خاموش بود

چند حالت وجود دارد با چند چک ساده می توانید مشکل را متوجه شوید

ابتدا اگر مودمتان وایرلس دارد با یک گوشی چک کنید که اسم وایرلس به اسم ابتدایی مودم

بازگشته است یا خیر ؟

اگر اسم مودم به اسم ابتدایی مودم بازگشته بود یعنی مودمتان ریست شده و به تنظیمات مجدد نیاز دارد
اگر همان اسم بود حال باید موارد زیر را توجه کرد
اگر آخرین بار کی شما اینترنت داشته اید ؟ مثلا یک روز قبل یا یک ساعت قبل خوب کاملا مشخص است مشکل
از طرف isp شما است و باید برای درمیان گذاشتن با آنها تماس بگیرید .
مشکلاتی که میتواند از طرف isp باشد :

کمبود ip , مشکل درون شبکه isp ,مشکل مرکز مخابراتی ,,......

متاسفانه دیده شده بعد از تماس مشترک با isp بعضی از آنها پیشنهاد ریست کردن ( بازگشت به تنظیمات کارخانه ) را می دهند که پیشنهاد میشود به هیچ وجه اینکار را نکنید زیرا تنظیمات مودم یکبار انجام میشود .

بعضی از مشکلات را در اینجا مطرح میکنیم :

مشکل تمام چراغ ها ثابت است اعم از adsl , internet همچنان اینترنت ندارید علامت زرد پایین صفحه را می بینید :

ابتدا در قسمت کانشکن خود ip ها را چک کنید که بصورت اتوماتیک باشد و آی پی گرفته باشد به شکل زیر توجه کنید .

عیب یابی مودم و مشکلات اینترنت

عیب یابی مودم و مشکلات اینترنت

عیب یابی مودم و مشکلات اینترنت

مسله ip که گفته شد در شرایطی است که dhcp مودم روشن باشد

بعد از مشکل ip اگر همچنان برطرف نشد با مودمی دیگر تست شود اگر برطرف نشد از isp است -


تمامی چراغ ها ثابت است اعم adsl , internet علامت زرد پایین بر روی آیکون شبکه را نیز مشاهده نمیکنید و

همه چی طبیعی به نظر می رسد و دوحالت وجود دارد . یک : از پ ر و ک س ی استفاده کرده اید که باید از

تنظیمات internet option ----> Connection ---> Lan settings مانند شکل زیر


عیب یابی مودم و مشکلات اینترنت

تیک پ ر و ک س ی را بردارید .

مشکل اینترنت وصل است اما سایت باز نمیکند :

در تنظیمات کانکشن خود باید dns ست کنید با توجه به شکل انجام دهید :

Control Panel----->Network and Internet---->Network Connections

در اینجا کانکشنی که به مودم وصل هستید را انتخاب و دبل کلیک می کنید .

عیب یابی مودم و مشکلات اینترنت

عیب یابی مودم و مشکلات اینترنت

عیب یابی مودم و مشکلات اینترنت

طبق شکل عمل کنید .

مشکل بعدی باز نکردن سایت هایی مثل یاهو و گوگل است یا باز می کند و error https می دهد :

شما باید تاریخ ویندوز خود را به روز کنید و مشکلتان به همین راحتی حل می شود .

امیدوارم آموزش فوق مورد استفاده شما قرار گرفته شده باشد .

ارسال نظر
نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
مطالب : 0    نظرات : 0    گروه کاربری : ميهمان
(13 بهمن 1395 15:55)
مهدی پور
خیلی خیلی ازتون ممنونم
  • تاریخ عضویت : --

کمی در باره ما!
سایت 059 با بیش از 10 سال تجربه در زمینه آموزش در فضای مجازی